En sekund

En sekund trodde jag det fanns där...

En sekund fick jag hopp igen..

En sekund var jag lycklig...

En sekund ville jag skulle bli för alltid...

En sekund fick jag kärlek...

En sekund fick jag närhet..

En sekund bultade hjärtat på nytt igen

En sekund levde jag igen..

På en sekund var det borta..

På en sekund blev det kallt igen..

På en sekund blev jag själv igen..

På en sekund blev jag sviken..

På en sekund slocknade hoppet igen...

På en sekund hann jag tänka mer än vad jag tänkt på flera år..

" men när ja blundar finns allting kvar, varenda tanke..allt som vi var, ja när ja blundar.."


Igår vann mitt Italien.
På straffar.
Det var så spännade att jag hade en sådan otrolig magvärk.
Jag skrek, jag hoppade, jag satt ner, jag stod upp, jag låg ner, sen stod jag upp igen, jag vågade inte titta, men jag tittade,
Italien satte alla straffar. DE VANN!!!
Jag kan knappt tro det.
Nu finns en jublande Cannavaro på min anslagstavla. Han måste ju vara världens bästa spelare.

Men du tog udden av all min glädje. Det var nog inte med din mening. Du vill inte göra någon illa. Du vill bara vara snäll och alla till lags, men tro mig.....det sårar mer.
Du har inte gjort nåt och det är det värsta. Vad är jag ledsen över? Jag är ledsen över att det alltid blir samma sak. Jag hatar att jag inte kan läsa dig. Jag förstår inte dina blickar, men jag vet att jag älskar att titta djupt in i dina ögon för att sedan få se dig le.
Snälla kom hit och le för mig.





Kommentarer
Postat av: mem

AJ LÖV JU!!

2006-07-11 @ 12:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback