GI dag 2

Japp idag är nr 2 och hittills har det fortfarande gått bra.
 
Idag har detta stått på menyn

Frukost :youghurt med linfrön och solroskärnor
Lunch:Kycklingsallad
Middag: Halloumi med sallad och solrosfrön, hade en gurk,citronsås till det
Dryck: En jordgubbssmoothie

60453-42

Det är så mycket roligare att laga mat nu alltså.
Känner mig riktigt nyttig.
Inget godis på två dagar. tjohoo är så stolt haha.

Har nyss pratat med mammsen länge. Du är för söt. Ta det lugnt och jobba lugnt. Det finns saker som är viktigare.

Idag hade vi kursitroduktion. Det var den bästa men värsta kursintroduktion jag haft. Tack för att någon kan hitta på lite roliga saker istället för att stå och prata i tre timmar.

Vi såg en film om flyktingar eftersom kursen heter det mångkulturella samhället.
Det var en fantastiskt bra film(dokumentär). Jag fick mig en riktig tankeställare. Jag kände helt plötsligt för att hjäpa alla flyktingbarn, något som jag aldrig känt förut. De behöver juhjälp de stackars barnen. Nu förstår ja verkligen inte hur man kan vara rasist eller något sånt. Ni som är så fientliga mot flyktingar ska titta på den dokumentären. När jag hittar någon som kan berätta vad den heter ska ja skriva det.


Jag tyckte de sa det så bra på ett program. Tänker inte nämna vilket för då lär det inte låta så seriöst.
Det var iallafall en kvinna som var hemmafru(kan ni gissa program ) sa att hon hade svårt att få ro på natten och sova. Den andra kvinnan som var sjuksköterska berättade att hon somnade som en stock på natten för hon hjälpte folk. Det fanns med henne även om hon slet hårt och det gjorde så hon fick ro.

Finns så mycket vi kan göra som ja skulle vilja göra. Så fort jag får ett jobb ska ja bli fadder och engagera mig i sådana saker.

oj vad seriöst detta blev.

Nu sitter jag o väntar telefonsamtal iiih. så kul. Jag är på toppenhumör alltså.

Borde nog ringa till läkaren snart med o berätta att andningen inte blir bättre.

Idag är det sista kvällen med dumbo. Kommer sakna dig hjärtat. Nu kommer ja ju få hänga på djurängen en del alltså. Nu bor mina sötingar där. Tur att Emmy inte flyttar så långt haha.

Usch skulle kunna gråta för att du flyttar och det kommer jag antagligen göra imon med. Har ju vant mig vid att ha dig runt mig. Mycket roligare att laga mat med någon och vakna med någon.  Nej jag ahr ju ingen pojkvän och då är det mysigt att ha en vän runt sig istället.

Emmy imorgon är det top model och jag kan cykla iiih! Bra va!
Älskar vår tradition. Undrar om det finns nåt sätt att göra programmet längre alltså. Hm kommer imon iallafall tihi.

Alltså man slutas aldrig att förvånas över vissa. Ingen förtjänar faktiskt det o ja jag tycker synd om dig. Det trodde ja ju inte skulle ske på ett tag, men detta borde du inte behöva ta.


Lider med dig älskade du. Vill höra din glada röst i fortsättning. älskar dig.

Kommentarer
Postat av: dumbo..

vår sista natt som kombo/dumbo.. NEEEEEEEEEEJ!! jag vill inte!! vill inte flytta här ifrån :S :S och absolut inte nu när jag vet hur du mår just nu.. fan för dessa ja... jävla.... ja du vet.. dom där andra könet sakerna! men fy, jag vill inte... men jag vill bjuda igen bara så du vet, för du vet att dörren hem till mig alltid står öppen och du vet att jag alltid vill ha dig där!! du får bo hos mig precis hur mkt du vill och när du vill och hur du vill! shit vad jag älskar dig och jag finner inga ord att förklara det heller.. läs min blogg så kanske du förstår! älskar dig. puss

Postat av: e.

Hej bääääjbi! Åh vad god din halloumi såg ut, vad hade du gjort med den?? Stekt den? och vad vad det för mumsigt du hade på? Tell med, tell me! O jag tror filmen heter "Min plats på jorden", så hiiimla bra alltså, hela multikursen gör att man får helt nya synsätt på typ allting!! Så himla kul! Men vet du en sorglig sak... det är inte TopModel ikväll, men det är fotboll, sverige mot nordirrland, så vi får nog snällt hålla till godo med den det, så ska vi smaska i oss varsin smoothie och heja på våra snygga fotbollskillar!! Nu måste jag gå till skolan... Vi ses ikväll gumsi!Puss puss

2007-03-28 @ 08:36:12
URL: http://mems.blogg.se
Postat av: Kelly

ååh..älskar haloumi ost! :)

2007-04-02 @ 14:18:34
URL: http://kellybellybutton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback