nu är det maj

tiden går fort när man har roligt sägs det...
Nu är det redan maj. Ute skiner solen och träden och marken blommar.

Tänkte skriva helgen men det har ju varit en långhelg. Åkte hem på söndagen. 
Söndagen bestod av en trött hilda. Sov nästan hela dagen kändes det som. Mycket skönt. På kvällen var det god mat efter jag lyckats övertala pappa ovh sedan mumsig glass framför tv:n med familjen.
På måndagen blev det en runda på stan med malin. En fyllegubbe försökte srämma oss men ja är så van vid de där konstiga människorna. Malin blev inte ens rädd.haha.
Sedan blev det hem och ta det lite lugnt, Vi åt tacos, mycket mycket gott.
Sedan cyklade familjen ner till åbron och jag såg fram mot vintern rasar. När vi kom dit så blev det ett majtal om att humlor var för tunga för att flyga men flög ändå, sen slutade jag nog att lyssna. Mötte upp malin med. Vi stod mest och applåderade åt det mesta. Sedan tände de majbrasan. De i kanoterna gjorde ett lysande jobb. Sån ska ja bli när jag blir stor.
Sedam smällde det..fyrverkerierna lyste upp himlen och alla på åbron tittade upp mot himlen med öppna munnar och stora ögon.komisk syn.
Efter det var det slut och jag upptäckte att jag aldrig fick höra vintern rasar. Måste ha varit innan vi kom.
Men mamma och lena stämde in i sång med ulf och pappa som bas. tack så mycket..nu var det valborg.

Malin och jag drog sedan hem till henne för lite intag av dryck.. Det var vi två..hmm typ och vi hade hur kul som helst..har ingen aning vad vi gjorde egentligen men mysigt och trevligt var det...ja messadde iallafall en del och ringde roliga samtal.
Tanken var harrys men så blev det inte...det blev mejeriet på det kosntigaste fest jag sett på länge, men malin och jag (kände oss som 50+ ) hade väldigt kul ändå...en del roligt folk var ju där.
När vi var på väg hem gick vi förbi harrys för att kolla in folket..träffade där massa gamla klasskompisar. Ida slängde sig sedan runt min hals. så länge jag såg henne tihi. Hon måste verkligen hälsa på mig i sommar alltså.

Sa sedan hejdå till malin och snok följde mig hem.
Sedan skulle jag gå in och lägga mig men ringklockan fick lite spel och ringde själv några gånger. Lite märkligt men jag slängde upp dörren, lät älsklingen skälla lite och sen somnade jag.

Tisdagen bestod av att försöka sätta upp ett tält som gick sådär bra...jag tittade nog mest på egentligen och lekte med min vildning tll hund.
Pappa och jag lagade sedan ma...chicken chicken chicken med mucho sås...mums.
Det blev sedan en promenad till donken med malin och pratade massa gamla minnen. alltid lika roligt. Kände mig som sexton igen när jag såg lundsbergarna på donken.

När jag kom hem försökte ja o pappa komma på matförslag..gick inte alls bra, mens edan hittade han prinskorv och lyckan var gjord.
Vi åt och försökte se en film men den var ganska seg så vi började titta i badrumskataloger.
Ett illrosa kanske med gråa väggar..skitcoolt
Sedan uppt'äckte jag att det var fotboll till min och pappas förtjusning.Tur att vissa skriver på msn vad de gör..tack.
Det var sedan en helt sjukt spännande förlänging som avslutades med straffar. Var så nervös att jag inte kunde sitta ner.
Jag får väl helt enkelt säga grattis liverpool men jag hejade inte på dom men det gjorde pappa haha.
Snackade sedan med n innan ja somnade.
Imorse hade jag tänkt att ja skulle äta fruksot med familjen men hmm..trötta hilda klarade inte riktigt det.
Men det var ändå mysigt att ligga i sängen och halvsova och känna sog som tonåring igen när man hörde hela familjen göra sig iordning.
Nu ahr jag stigit upp och fått en lugn start på morgonen. Ska gå en runda med den vackraste i världen nu.
Sedan blir det resa tillbaka till kalmar.

nu kom visst lillebror..ska nog retas med han lite först hehe..

nu är josse i budapest och verkar ha det fantastikst..så glad för hennes skull.

Nej ut i det vackra vädret med er.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Du är underbar! Men nu är jag hemma igen=)

2007-05-04 @ 22:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback