sthlm eller gbg



Ja snart är man färdig med sin utbildning. Färdig lärare och allt. Var ska man ta vägen då?
Jag vil nog ändå bo i en stor stad. Tycker inte om de små pluttiga..tycker om att det är liv och mycket att göra.
Jag vet dock inte avrt jag vill flytta.
Jag har alltid velat flytta till gbg, men nu vet jag inte längre. Jag känenr att jag är öppen för ganska mycket nu. Just nu finns det ju en annan liten stad som lockar ;)
Ibland vet jag inte om ja vill flytta alls. Tråkigt att flytta ifrån alla. Både släkt och vänner. Men man vet ju inte om de stannar här heller.
Jag måste iallafall få spela volleyboll dit ja ska flytta. Sen måste jag känna mig trygg i mitt bostadsområde. Frågan är om man gör det typ i sthlm elelr gbg..för det är la skitsvårt att få en lgh så centralt som jag vill.


image109     image110


Göteborg ser ju dock mycket mysigare ut på denna bilden. Kan ju bero på att det är snö och kväll..typ det bästa som finns..tihi.

Kommentarer
Postat av: jennie

jag röstar för stockholm ;) men göteborg också.. haha.. syster är ju i göteborg snart liksom, så då lockar ju sthlm mer.. mohaha.. puss puss bejb

2007-10-28 @ 14:02:13
Postat av: mamsen

Nej, nej, nej....inte Stockholm!!!
Kolla lönelägen i landet, kolla in bra skolor med bra rektorer, och kanske också hur den sociala situationen är. Man kanske inte ska ge sig in i getingbon det första man gör....
Bo gärna i större stad eller i närheten av en så´n, men jobba helst på liten skola utanför sta´n ett tag och skaffa rutin och erfarenhet.

2007-10-28 @ 18:46:11
Postat av: ja, gissa!

lund, baby!

2007-10-29 @ 11:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback