JAG HATAR HOSTA

ja jag hatar verkligen hosta. hatar hatar hatar. Kroppen värker av allt hostande, det känns som om någon kört med en gräsklippare i halsen. Kroppen skakar av ansträning och hjärtat slår för snabbt för att vara normalt.

Ringde tyill vårdcentralen prick klockan ått. De ringde upp snabbt och jag sa att jag ville komma till min läkare. Tror ni jag får min läkare...nä jag får någon annan. De ursäktar sig med att min läkare inte var där idag, men va fan skulle jag dit för då. Fick dra hela sjukdomshistorien från 2004. Jättekul. Allt som jag har sagt sjuhundra gånger fick jag säga en gång till. Jag som trodde det skulle vara slut på det nu. Har var som alla andra läkare som får mig förvirrad och visste inte alls vad det kunde vara. Frågade alla frågor som alla tusen läkare innan frågat. Han fick helt enkelt gå och läsa i min journal.

Han beslutade till slut att jag skulle inhaleras. En jättegullig sköterska kom in. Tacka vet ja alla underbara sjuksköterskor. De tar verkligen hand om en. Fick inhalera i två minuter o sen skulle jag vänta 15 min o inhalera igen. Jag blev dock sjukt skakig av det så sköterskan ville inte inhalera mig igen när ja reagerade så kraftigt.

Läkaren berättade att ja skulle fortsätta med medicinen jag tar. Suck.

Det blev iallafall lättare att andas.

Hastade tillbaka till jobbet med ett hjärta som rusade och en kropp som skakade. fick inte i mig någon mat knappt.
Tur jag slutade tidigt.
Åkte hem och satte mig framför datorn och kollade älskade las vegas. Hostade och hostade och hostade och hostade. Ringde jennie och beklagade mig. Stackarn..får alltid höra mig när jag mår dåligt, men jag vet att hon förstår. Vet att hon förstår min panik för allt. Panik för att det ska bli som det alltid blir.

Ringde hannes och beklagade mig lite till. Han sa till mig att sluta hosta. Ja men tjena.

Nu har jag även fått reda på att las vegas har lagts ner. Slutar sjukt spännande och läggs sedan ner.

Suck..dålig dag helt enkelt. Hoppas morgondagen blir bättre.

Kanske borde äta nåt mer, nåt mer än frukost idag kan ju vara bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla gumman! Åk till akuten istället, de är hundra gånger bättre än den där vårdcentralen! ÖVERDRIV & tala om för dem att du faktiskt inte orkar mer, att de måste göra något! Jag kan följa med & slåss för dig om du vill... Kram vännen!

2009-01-26 @ 19:07:50
Postat av: Annica

Hmmm.. Namnet försvann i förra inlägget?!? Kram igen!

Postat av: emmy

Nä men vad fan... inte hosta igen!! Åh jag tycker så synd om dej. o varför kunde du inte få din doktor!? sååå typiskt! värnamo landsting ska passa sog så inte jag kommer dit o lägger en snigel på dreas ögon! Puss sötnos! ps.ta lite kuckelimuckmedicin, det är du värd!!

2009-01-26 @ 19:41:55
Postat av: jennie

du vet att jag alltid förstår älskling! usch idag hade jag behövt dig här, även om du hostar så mycket! det var ingen bra kväll detta! usch!! älskar dig.. saknar dig också massor!!! puss

2009-01-26 @ 20:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback