vecka 5

ja när vi var små så åkte vi alltid med personalklubben till fjällen vecka 5. Först åkte vi till hovfjället och bodde då i gammelbyn. Ett fantastiskt ställe. Om jag inte minns fel så var vi där någon gång på sommaren med, innan vi åkte dit på vintern. Där fanns hästar som jag och emma tog hand om och massa roligt.
 Grejen var iallafall att jag blev sjuk första året där uppe. Tror det är en av de värsta febertopper ja haft. Jag letade vatten mitt i natten o gick o rabblade mattetal högt för mig själv o hittade inte vatten. Saken var att det inte var stort och sovrummet var i anknytning till ett kök, men nej ja gick längst bort i stugan till toaletten o tog min tandborste o blötte den med vatten från kranen o försökte suga ur det lilla som tandborsten sög åt sig. Ja kommer verkligen ihåg detta i minsta detalj. Men feber hade jag och hög var den. Så det blev nog inte många dagar skidåkning för mig.

 När vi skulle åka året efter så var jag sjuk innan. Hade återigen skyhög feber. Kom ihåg hur jag höll mig i sängen för det kändes som om ja svävade. Mamma o pappa sa att har ja 40 graders på dagen när vi ska åka så stannar vi hemma.
Dagen kom och ja skulle ta febern. Värmde den på lampan så det blev lagom med feber och vi kom iväg. Var ju inte jättepigg dock o åkte inte skidor förrän ja var frisk.
Såhär höll det på alla år vi åkte till fjällen. Så jag tror att en av anledningarna till att vi slutade åka var att ja var jämt sjuk just den veckan.

Sedan dess så har det varit en återkommande grej att ja är sjuk runt den tiden när snön försvinner. Det var inte förrän idag som mamma sa att det var vecka fem som det slog mig att ja kanske alltid är sjuk den veckan. Alltså ni kanske inte tycker det är en sådan stor grej men ja tycker det är jättekonstigt. Vad är det just med vecka 5??

Kan vi ta bort den veckan från året kanske?

Hostan är iallafall inte ett dugg bättre...huvudet har jag haft en otrolig smärta i idag. Aj aj.
Orkar verkligen ingenting heller. Fy.



Vi bodde jämt i bästa stugan för pappa var reseledare..stuga 17 tror jag det var.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Ja vi tar bort denna veckan för gott... I år har i alla fall den varit riktigt pissig...Hur mår du förresten? Är det nåt bättre? PUSS

Postat av: susan & tyra

Hejsan!



Om du gillar att läsa bloggar får du gärna följa vår blogg och vårat liv , och så kanske du lämnar sidan med ett litet leende (:

2009-01-29 @ 16:04:20
URL: http://tyrassusans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback