kristallen den fina

igår slängdes jag tillbaka i tiden. Kommer ihåg det som det vore igår.  Hade varit på akuten med A och M och sätter på mobilen och har massa mobilsvar..ringer och hör på pappas röst att det är något viktigt och det knyter sig i magen. Det var nog bara en sådan röst som man hade hört på film. Man visste på något sätt vad det betydde innan man fått höra det.


Ringde upp och fick det bekräftade. Det som gjorde att magen knöt sig var sant.

Hade aldrig mött det innan. Inte på det sättet.

Först blev jag arg. Vi skulle ju ha en sådan bra fredag. Mysa och kolla idol, men då var allt borta.
Sedan kom det känslor över mig som jag inte kunde kontrollera. Jag stod öga mot öga med något jag aldrig mött
förr.

Igår möttes vi igen fast inte riktigt lika nära.

Att lära sig leva med en sorg är det ingen som kan lära en. Man måste gå den hårda vägen och möta det själv. Jag vill helst undvika det men det går inte.

Kristallen den fina
som solen månd' skina
som stjärnorna blänka i skyn.
Jag känner en flicka i dygden den fina
en flicka i denna här byn.
Min vän, min vän och älskogsblomma!
Ack om vi kunde tillsammans komma
och jag vore vännen din.
och du allra kärestan min!
du ädela ros och förgyllande skrin.




Kommentarer
Postat av: annica

Men du gumman, vad har hänt nu då?!? Styrkekramar!

2009-09-27 @ 20:28:04
Postat av: johanna

<3

2009-09-28 @ 13:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback