Helgen

Emmy och hilda-helgen är slutförd. Vilken fantastisk helg det blev och jag har nog aldrig någonsin gjort så mycket på en helg.

Fredag:
Emmy anländer. Kör förbi huset två gånger innan det blev rätt haha.
Promenad för att visa stan..eh ja det gick ju ganska fort. Tror emmy var mest imponerad av getterna ;)
Hälsade på pappa och elias. Spanade in huset och balkongerna.
Lite bildvisning.
Drink
Jag lagar mat. Fylld kycklingfilé, fullkornstagliatelle, sallad, sås.Vin på det.mums
Kollar så ska det låta med pappa o emmy och njuter.
Efterrätt:ananaspaj o glass.
Cyklar ner till öltältet i stan. Flummar.
P:varför har de spärrat in tulpanerna?om jag var en tulpan skulle jag sloka!

E:åhå här är det någon som har glöm cykellyset på. (stänger av det)
P:(precis bakom) Det var visst jag.(sätter på lyset)

Godnatt

 

Lördag:

Vi vaknar kl nio. Emmy duschar och ja fixar frukost. Vi äter frulle på balkongen i strålande sol.
Gör oss iordning och går ner på stan. Emmy går loss på kameran och fotar apladalen och äppelträd typ. Typiskt en naturare.
Kollar in marknaden. Hamnar mitt i ett godisregn där Kitty kastar godis, men hon orkar inte kasta till oss och tränga oss före barnen hade väl varit lite otrevligt eller?
Stan är ju snabbt över och vi vänder. Går förbi ett stånd där de gör munkar. Vi köper varsin och njuter av att få socker runt heela munnen. Tar en sväng in på trend house, Jag hittar ett skitsnyggt festlinne men tycker det är lite för dyrt.

Går vidare och hamnar vid ett rem och kokostoppar-stånd. Emmy köper kokostoppar och ja en salt rem. Sedan känner vi att vi verkligen var marknadsmänniskor.

Vi går hem till mig och tar med ananaspajen till balkongen och fikar med pappa. Åh vilket härligt väder.
Jag packar snabbt lite kläder, varav fyra klänningar.
Vi åker mot växjö. Vi sjunger beatles heela vägen dit. Konstigt hur bra man kan dom låtarna. Hjärntvättad.
Stannar på din sko och skopunkten, bestämmer oss snabbt för att din sko är bättre.
Åker till nöbbele och får avnjuta en fantastisk måltid med grillad fläskfilé. Mums. Lilla söta mormor var där med.
Går och plockar liljekonvaljer...ja plockar inga utan sjunger:liljekonvaljer, vackrare än rosor...i all evighet.
Sätter oss i bilen igen och nu abba istället.
Kommer fram cirka sju till kalmar. Kollar in emmys söta ställe. Jag tvättar håret som alltid.
Sedan är det piffing på hög nivå.
Jag plattar emmys hår och hon lockar mitt. Vi var hur fina som helst.
Sedan var det ju ESC! I´m in looooove with a fairytaile. Hur bra är den inte?jo bra.
Byttan nästa anhalt. Jättetrevligt och ja träffar pella. Sedan blir jag irriterade på några stockholmskillar och man kan ju säga att de var irriterade på mig med haha. Jag lackar ur och vi åker till kåren. Mycket trevligt.
Träffade lite folk o ja trängde mig i kön ut som vanligt. Fast på ett smidigt sätt. Är man trevlig mot vakterna så!
Hem och sov snabbare än kvickt.



Jag utan lockigt hår..det fixade vi sen.




tänkte lägga ut fler bilder men internet vill inte riktigt det.

Söndag:

Inte mycket vettigt.
Gick till södercentrum och köpte massa gott.
Sedan lite senare fick jag äntligen min vitlökssås.
Låg sedan ute på gräset och flummade massor.
Härligt
Sedan blev det tåg hem där jag sov större delen av resan. Lustigt nog vaknade jag i emmaboda och fick syn på malins mr K. Komiskt haha.


Tack emmy för en underbar och späckad helg. Det måste göras om. Snart äventyrar vi i linköping istället ju.



Kommentarer
Postat av: jennie

hahahaha söderköping ;) inte södercentrum då? =)

Postat av: emmy

SHIT, hann vi med ALLT DET? fy fan vad bra vi är, jag sitter fortfarande o tittat på mina fina pumps o känner mig sjukt nöjd med mitt köp! =) Snart intar vi linkan, stan kommmer säkert aldrig bli sig lik! haha! åh, vi får ta o ses snaaaart igen! puss puss

2009-05-20 @ 14:10:38
URL: http://smaljeans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback