trygghet

hej hopp
har jobbat idag som vanligt. Sedan bar det av till annica och bosse och lilla m. Där bjöds det på smaskig kladdkaka.
Tittade även på det okända. Blir ju helt nervös av det samtidigt som det är häftigt.

Senare under kvällen kom vi in på att prata om sovrutiner med mera och trygghet. Började tänka lite på min barndom. Varför var det så skönt att sova i sin mamma och pappas säng och inte sin egen?

Kommer ihåg när jag var liten och inte kunde sova. Gick då ner till mamma och pappa som satt och kollade tv och sa- Jag kan inte sova!
Min mamma och pappa ville inte att vi skulle ligga i tvsoffan och för att vi antagligen bara skulle kolla på tv:n då.
Så utanför tvrummet fanns en soffa och där fick vi ligga. Ligga där och höra alla ljuden från tv:n och veta att där ..precis där är min mamma och pappa, det var det ultimata tryggheten för mig.

Tänk vad saker följer med en. Kommer ihåg en gång jag åkte tåg. Jag var så åksjuk, det var varmt och det var trångt. Kände hur jag började kallsvettas, paniken började växa. Då kom den..något välbekant, varmt och lugnande. Genom tågvagnen kommer den lilla vagnen där det såldes godis med mera. Nu tror säkert mina föräldrar och ni andra att jag menar godiset, men icke. Kaffedoften. Doften av nybryggt kaffe. Doften av hemma. Doften av trygghet.

Den kan verkligen ta sig i uttryck i olika situationer.




Kommentarer
Postat av: hannes

jag lovar att det var godiset egentligen...

2010-02-11 @ 19:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback