grus

en spann med grus står längst ner i min trappuppgång. Den står väl där för att de grusar gången ibland antar jag. Det är en sådan sak som står där utan att man ser den. Inget man tänker på.
När jag skulle flytta in hit så skulle vi bära och bära och det jobbigaste var att öppna dörren. Då slog det oss. Grusspannen..så vi ställde dit den som en dörröppnare.

Idag har mamma och pappa varit här. Jag har invigt mitt matbord och ja det gick att äta vid det. Himla tur.
Det blev kycklingfile inlindad i parmaskinka. Det la jag ner i en gryta gjord av creme fraiche och beasås. Till det serverades hasselbackspotatis och en stor grönsallad. Mums.
Till efterrätt blev det turkisk yoghurt med honung,pistachnötter och hallon. Gott och friskt. Inte så onyttigt heller.

Sedan slöade vi i soffan. Vi ville kolla på spåret på datorn men svt hade inte lagt upp det. Mycket dåligt faktiskt. Blev besviken. Annars har kvällen varit riktigt mysig.

När de sedan skulle åka hem tänkte jag vinka i fönstret men det kom ingen bil. Jag hävde mig ut och såg att bilen hade fastnat på världens isfläck. På med jacka och skor och ut och försöka putta. Det hjälpte föga. Då slog det mig. Grusspannen!!
Hämtade den och pappa öste grus under däcken och på tre röda var bilen loss.

Man kanske alltid skulle ha en grusspann vid dörren. Den är bra till mycket
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tack för goo´ mat och för hjälpen med bilen!

2010-03-08 @ 10:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback