hemmakväll

Fredag:
Låg i sängen till fem. Min kropp vägrade göra nåt annat. Jennie lagade mat till mig och tvingade mig äta. Har ingen matlust. Tur att jennie vet att ja måste äta så hon inte ger sig.
På kvällen så blev det mys med emmy. Massa olika saker att dippa. Riktigt mumsigt. Så gulligt av dig. Skönt att man kan ha bra kvällar fast man är sjuk.
Natten var jobbig men ja tog mig igenom den och det var skönt.

Lördag:
Idag har jag haft en bra dag. Skönt med lite omväxling från alla dåliga dagar.
Idag har jag faktiskt lagat min mat alldeles själv och jag gjorde det för jag var hungrig. Fast det kan ju vara kortisonet som gör mig hungrig men det var gott med mat man ville äta.
Har legat i sängen till fem idag med.
Idag har det varit massa släktsamtal. Känns så skönt att de ringer och kollar hur det är. Det är så mysigt.

På kvällen kom josse med maränger,chokladsås,kolasås,grädde,glass och bananer. Sedan hade hon även tagit med massa filmer som ja kan kolla på när ja är själv och är sjuk. Blev helt rörd. Tack hjärtat.

Lite citat från josse:

Titta ett bä....????
Jag gillar kall spagetti och hårda saker...??


Jag och josse tittade på mean girls. Riktigt bra film. Sådär lättittad och underbar. Inget djupt i och bara en komisk handling. I like.
Sedan tittade jag på coyote ugly och josse lite av den. Alltså den kanske är töntig och så men ja tycker den är helt underbar. Jag blir så glad och det är så mycket sång i den. Så romantisk med. Haha jag är både ynklig och blödig när ja är sjuk. Tror ja börjar bli gullig..isch haha.
Jag älskar när han släcker lyset och bara står där. ...grrr.. hehe.
Jennie är idag på "barnkalas" så jag lockade håret på henne. Det blev helt fantastiskt fint.
Ville bara ta massa kort på det. Med den ögonskuggan och det håret blev hon jättevacker. Såg inte ut som ett barn kanske..mer något ur 20?40-talet? Vet inte riktigt, men som de gjorde för länge sen haha.


Jag vet att man ska gå på insidan, men om man kan få båda och då. Borde man inte ta reda på det först innan man bara går på insidan eller?Är lite förvirrad.
Ibland är det svårt. Ibland är det liksom för bra.Märkligt att det ska vara svårt.

Att rusa in i något är inte riktigt min grej. Har aldrig varit. Jag tycker om att få vara fri och kommer nog alltid tycka om det. Det finns något i mig som gillar att bestämma och dominera. Klarar inte att följa andras villkor och regler. Tycker alltid att mina är bäst. Usch det låter ego men det är så det är. Tycker inte om när folk styr över mig.

Hittade en så söt bild på mig o min bror. Min stora bror.
Kommer ihåg när man var liten och vi jämt lekte. Nu ska man vara vuxen jämt och alltid ta ansvar. Jag tyckte om barndomen då alla problem var små och betydelselösa. Kommer väl antagligen tänka så om några år på den här tiden med antar jag.
Tänk när man var liten och maten lagades varje dag och allting handlades. Tänk när allt tvättades och städades. Tänk när man fick en gonattkram varje kväll innan man skulle sova. Tänk när föräldrarna läste en bok på kvällen och bytte ut de riktiga namnen till roligare namn som apelsin med mera. Tänk när man cyklade till stranden på kvällen och tog ett kvällsdopp. Tänk alla galna semestrar man hade med familjen. När brorsan tiggde till sig så mycket chokladsås på sin glass så det rann överallt.
Tänk när man var sjuk och blev ompysslad hela tiden. När man hela tiden fick dricka och någon som lade något kallt på pannan när man hade feber. Man överöstes hela tiden med kärlek.
Jag vet inte hur er barndom var, men min var nästan hela tiden fantastisk när ja tänker tillbaka. Tack mamma och pappa.

Ska nog snart sova nu. Kroppen är ju helt konstig med sovandet nu. Ibland är den jättetrött och ibland jättepigg.
Hoppas min partypingla kommer hem snart. Saknar henne. Vill inte sova själv ikväll. Var jobbigt igår.

Tack mamsen för hjälpen...

Jag och storebror
image33


Kommentarer
Postat av: partypinglan

idag sover jag med dig bejbi!!!!! du är helt fantastisk.. mitt hår, alla älskade det och det var tack vare dig.. älskar dig sååååååååååååååå!! pusspusspusspusspuss

2007-03-18 @ 04:20:17
Postat av: Josse

Jag älskar dig!

2007-03-20 @ 23:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback