helt sjukt det här...

denna helgen har nog varit en av de mest intensiva i mitt liv.

I lördags åkte vi till trollhättan 07.30. Vi kom dit efter en mobilgps, vägbeskrivning och en hemgjord karta som en macksnubbe gjorde. Solen sken och vi likaså.

Kom i en lite annorlunda hall. Ganska mörk och lite dyster.
In kommer trollhättan. Det första jag tänker är: Herrejösses vilka jättar. Hur ska detta gå med vårt lilla pygmélag och en dvärg till passare. ;)

Uppvärmningen sätter igång. Vi tjoar och tjimmar.
Fredric kör pass med mig så svetten rinner.
Jag går sedan fram och lottar om serven. Domarna är typ finska och jag förstår i princip ingenting haha.

Matchen startar och vi blir lite chockade över deras duktiga servar. Vi vinner ändå första set med 25-19.
Andra set drar igång och vi kämpar som bara den, men det är inte så lätt. Vi förlorar setet med 26-24. Jämt som tusan.
Tredje set drar igång och vi har lite problem med deras servar. Servemottagningen är sådär och då blir passen sådär och anfallen sådär. Vi kämpar ändå på rejält bra och alla sliter som djur. Vi förlorar dock setet med 26-24. Inför fjärde setet har vi bestämt oss. De ska inte få vinna det här. Vi går in och sliter. Alla gör en riktigt bra laginsats och vi vinner med 25-19.
Vi är taggade till tusen inför femte avgjörande.
Det startar och vi drar iväg rejält.
Jag kommer ihåg att jag står vi nät och tänker. Nu vinner vi det här. Sen kommer svackan. Vi släpper upp dom och helt plötsligt är det tight. Det står 14-13 till oss och vi har matchboll. Då händer det något väldigt märkligt. Domarn blåser för fyra! Alla vi står som frågetecken och likaså andradomaren. Vadå fyra? Andradomaren säger till och med att det är ett felaktigt domslut. Jag som lagkapten går fram och klagar. Jag hinner ta ett steg tillbaka så blåser domaren för serve. Det kommer en dunderserve som vi inte alls är i balans för att ta.
Helt plötsligt har dom matchboll. Nästa boll får vi upp bra och helena ska slå men är tyvärr i nät.
Matchen är slut. De vann.

Jag kände mig helt knäckt. Trots både fredriks och lagkamraters prat om att vi gjorde en bra match. Jo visst, men vi förlorade ju. Det har vi inte gjort på ett år. Konstig känsla.

Sedan åkte vi och åt på max och jag och mella tröstshoppade lite på gina. Hjälpte liiite. haha.
De släppte sedan av mig i jkp där mamma och hannes hämtade upp mig.
Hela familjen inkluderad lina firade hannes födelsedag igår. Jättemysigt. Fick först tårta när jag kom dit. En riktigt vårig och somrig tårta. Sedan blev det trerätters. Det var kalasgott. Mums mums.

Melodifestival stod sedan på schemat. Oj vilken bra melodifestival. Bra låtar, bra mellannummer. Kul att anna vann. Undrar bara om hon håller i europa men det återstår och se.

Sedan var min kropp helt slut. Både psykiskt och fysiskt. Kände mig som gele. Så det blev sängen tidigt.

Vaknade sedan kl sex på morgonen och började tänka på matchen. Försökte intala mig att vi skulle vinna men innerst inne trodde jag nog vi skulle förlora.

När jag kom hem tryckte jag i mig mat för att bege mig till sporthallen. När jag kom dit var jag riktigt nervös. Det enda jag tänkte var:hur ska detta gå.
Ingenting börjar bra. Ska försöka trycka mina servar lite men missar varenda en på uppvärmningen. Bollar med ida och jag kan i princip inte göra ett vettigt fingerslag. Försöker slappna av men det går inte alls. Fredrik gör sedan lite passarträning vilket var bra. Kommer igång då känner jag. Inspiken går kanon. centrarna slår så det visslar om det.

Vi börjar sedan matchen och jag blir avblåst på mitt första fingerslag. Paniken börjar då infinna sig men jag slår bort den fort.
Sedan går allt ....ja så jäkla bra. Vi är så duktiga. Vi håller ett sjujädra tempo och vägrar släppa in dom i matchen. Vi vägrar.
Alla kämpar som små tokiga råttor på planen. Vi slänger oss hit och dit. En del gör omöjliga räddningar och slår som bara den. Vi blockar och vi petar.
Vi vinner de två första setet på ett riktigt bra sätt. Inför tredje set börjar tankarna komma. Vi vinner det här..men slår bort dom. Nu måste kämpa enda in i kaklet.

Vi har ett himla grepp om tredje set. Vinsten närmar sig men helt plötsligt börjar vi släppa lite. Vi lyckas ändå kämpa på bra och vi har matchboll. Jag ser att nr 8 börjar tjuva lite innan jag fått bollen så jag hoppar upp och trycker ner den i mitten av planen. VI VANN. VI VANN. Lyckan är total. Till och med fredrik är med och hoppar i vinnarringen.
Vi gjorde det. Vilken känsla. Vilken känsla och vinna med 3-0 med.

Läktarnen var riktigt på gång idag med. Vill tacka alla som kom..ett litet extra tack till min familj, sandra,eric och carl-johan och även tony. Tack snälla.

Dagens andra lycka var när jag kom på godiset som jag inte ätit från igår. Mums var gott. Det har jag förtjänat.

Måste ju berätta om min käftsmäll med. Ewe slår en boll jäkligt bra och ska sträcka armarna i luften.av glädje Dock var min haka i vägen. Hon drämmer i knytnäven under hakan på mig så tänderna åker ihop med ett tjong. Ett under att inga tänder lossnade eller att jag bet av mig tungan. Hade blodsmak i munnen resten av matchen och har en rejäl huvudvärk, men det var det värt.

Ikväll ska jag ta det så lugnt. Huvudet värker och kroppen likaså.

Vill bara säga ett stort tack till mina lagkamrater och tränare. Vi är så himla duktiga och spelar verkligen som ett lag. Så glad att jag har er och att vi har så kul ihop.

 

gammal bild men den traditionella klappen gjorde vi även idag så klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback