Semester

Nu är jag hemma från semestern i Kroatien.
Det blev makarska rivieran. Där hade vi en lägenhet och en fantastisk stor balkong med en otrolig utsikt (bilder kommer)
roligaste: hela resan
vurpa: gjorde ingen men var sjukt nära eftersom det blev glashalt när det hade regnat lite på plattorna
besvikelse: min åksjuka är så jobbig
dummaste: de som letade i flygplatsfickan i kroatien
tråkigaste: att ja mår så dåligt av plåstrena
ondast: där ja hade bränt mig, alltså hela kroppen utom ansiktet (hur ofta händer det)
vackraste: vår utsikt
godaste: oj det var mycket, fisken på båten, vinet, ölen, glassen, nutellan på mackorna ;)
jobbigast: bussresan hem från dubrovnink
låt: slide - goo goo dolls (suck säger ja bara)
klantigaste: hmm elias ligger nära till där ;)
fnissigast: jag hannes och elias på stranden första dan. Vi fnissade åt allt, med eller utan öl.
längtan: efter mina vänner och Sveriges system på viss saker
mysigaste: alla dagar på stranden med en kall dricka i handen
citat 1: "men ja vill inte tugga tuggummi, ja mår inte illa" (elias trodde det var därför man tuggade tuggummi på planet)
citat 2: "ta hildas godispåse" (eh i dont think so) (mammas ord när vissa saker kom upp i bilen)
sms: jennies på torsdagen
klaraste: VATTNET.helt fantastiskt
minne: oj svårt...hela resan
Övrigt: Stewarten på plalnet hem var sjukt kul. Tog min kamera och tog massa bilder på sig och planet typ haha.
antal spyor i närheten av mig: 3 (varför måste folk spy vid mig?)
antal smycken mamma hade med sig hem:  har ingen aning men resväskans vikt hade ökat rejält ;)

Har även lärt mig att ja inte vet hur man gör kindpussar. Ursäktade mig med att vi inte gör så i sverige.

Jag tror bara Kroatien har två typ av butiker. Skor och smycken. Var köper de kläder? och allt annat man behöver.
Inte för att jag tycker det är tråkigt med skor precis hehe.
Skulle köpa ett par skor men butiken hade stängt sen så det blev nåt heeelt annat haha.

Tack mamma och pappa för en otroligt underbar resa

Har i princip dokumenterat hela resan med massa bilder så det kommer komma massor men det får det göra när ja är i kalmar igen och det dröjer ju några dagar.

Nu saknar ja vänner och Mollan och lille bus.

Har precis ätit köttfärssås..mums.

Borta bra men hemma bäst.


Kommentarer
Postat av: Skåningen

Så roligt att du är hemma igen gumsan:) Synd bara att jag e så långt bort änså. Men i början av juli, då jäklar;) Pusspuss

2007-06-10 @ 22:36:26
Postat av: malin

hey, jag saknar dig en hel massa. det regnar i hanoi, ska aka buss till halong bay dar vi ska bo pa bat i tre dagar. fingers crossed att det inte regnar dar, haha. alskar dig. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback