tårar fyller min dag

Jag kanske gråter av trötthet eller utmattning. Men jag orkar faktiskt inte mer. Orkar inte hosta mer, orkar inte ha ont i huvudet. Orkar inte ta massa mediciner.

Idag fick jag snällt gå till läkaren och sitta snällt när han lyssnade på mina lungor. Han mmm:ade mörkt. Vad det nu ska betyda. Han försökte sedan förklara att han trodde hostan berodde på bakterien som jag har fått medicin på en gång i tiden och att hostan håller i sig efter det.
Jag började ilskna till och berättade att den har nästan bara blivit värre och jag knappt kan andas...han funderade lite och hittade sedan massa mediciner som skulle hjälpa.

Han sa sedan att ja skulle prova med dessa tusen mediciner och vänta en månad till. Är den inte över då blir det astmautredning. Stor suck.

Jag gick till apoteket och hon plockade fram massa mediciner och förklarade hur de fungerade och hur man skulle trycka och hålla på. Jag bara kände hur ögonen tårfylldes mer och mer. Jag vill inte sitta här,jag vill inte ta dessa mediciner..jag vill vara frisk.

Jag gick därifrån och kämpade med tårarna. Beslutade mig för att inte gråta på stan så jag gick till skolan för jag inte visste vart ja skulle gå.
Först kom josse och då fylldes mina ögon med tårar igen. Förklarade allt och sedan kom jennie, lite arg för jag inte vara hemma..då blev ja tårögd igen..sen kom sanna...sedan satt vi där och pratade sedan orkade ja inte hålla masken längre..ja lät tårarna komma för ja orkar faktiskt inte mer. Satt där en stund och grät i jennies famn. Försökte sedan ta mig samma och åka hem. Satte mig på en buss. Tårarna fylldes hela tiden i ögonen..en tant tittade sorgset på mig.
När ja kom innanför dörren så ringde ja mormor och då var mamma på samma linje..svalde tusen ggr för att kunna prata och inte störtgråta. Pratade sedan bara med mamma medan ja försökte att gråta lite sansat. Malin ringde sedan och ännu en gång började ja gråta. Tårarna rann på kinderna som perfekta filmtårar.

Trodde sedan att det var slutgråtit men när ja la på så orkade inte mina ben bära mig mer. De vek sig och som en liten klump satt ja på golvet med tårar rinnandes i floder. De perfekta filmtårarna var borta...nu var tårarna överallt och min kropp skakade. Jag vill inte må såhär.

Jag vill inte att ni ska behöva se mig såhär. Just nu vill är jag bara sur och vill fräsa åt alla som pratar med mig, men det är för att jag är ledsen. Tycker inte ens om att vara den svaga och sjuka.  Jag vill vara den starka men just nu orkar jag inte.
Orkar inte är orden som ekar i mitt huvud. Mim kropp är helt slut. Både psykist och fysiskt. Jag känner mig helt söndertrasad. Vad ska jag göra...jag vill inte äta. Tanken på mat gör mig illamående. Jag vill inte göra nåt. Jag vill ligga i min säng. Förlåt alla som måste stå ut med mig. 
Detta är tredje gången hostan anfaller mig såhär. Varför?
Nu har jag iallafall mediciner som antagligen inte gör mig på bättre humör.

Inhallator-hjärtklappningar
slemlösande tabletter-illamående
morfinmedicin-trötthet och illamående

plus att ja inte får vara ute i friska luften..
kul mitt liv känns just nu...inte särskilt faktiskt

Så nu blir det till att vara hemma heeela helgen. Den som vill träffa mig får komma hit för jag har utegångsförbud från läkaren. Nu vet ni.
Tro mig ja kommer lida tillräckligt av att bara veta alla roliga saker ni gör. Plåga mig inte mer med det bara.

Kommentarer
Postat av: malin

hey, det kommer bli bättre. jag älskar dig, du är bäst. puss

Postat av: jennie

du vet att du alltid får gråta i min famn och att den alltid är öppen för dig och du behöver verkligen inte be om ursäkt för ditt beteende.. vill bara ditt bästa och att du ska bli frisk så nu vill jag att du ska stanna hemma! ska leka med dig så mkt jag kan! älskar dig gumman!! jättejättejättemycket!!! pusspuss

2007-03-15 @ 17:37:57
Postat av: e.

Ååå min lilla älskling! Jag tycker så synd om dej och tänker på dej hela dagarna och hoppas hoppas att det är lite bättre! Snart kommer det blir bra, jag känner det på mig. Även om du har utegångförbud... glöm inte bort äventyrsbilen!! Den kan ta dej till olika ställen när du vill! Vi står till tjänst när du behöver ta en tur utanför lyan!! Imon ska vi iaf mysa o dippa o titta på fantastiska så ska det låta! =) Dröm söta drömmar inatt!! Puss till min bästa!!!

2007-03-15 @ 21:50:56
URL: http://mems.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback