fred

En fredskalla är en sådan underbar växt. Det är min favoritblomma. Dock har jag lite svårt att sköta den. Men jag gör mitt bästa. Jag har nästan alltid haft sådana och vill fortsätta med det.
Den är så fin på nåt vis. Så fort den mår dåligt visar den med hela sitt "blomspråk" och när den mår bra sträcker den sig mot skyn. Precis som en människa.
Jag har även hört att den renar luften från cancerframkallande ämnen. Kan vara myt men kan lika gärna chansa på det.
Om ni inte har en sådan växt så rekomenderar ja er att köpa den. För den gör iallafall mig glad.

image163

Kommentarer
Postat av: den ena blomman i fönstret..

jag hoppas inte maggis och jennie mår dåligt iaf ;) haha.. sköter dom väl bra? puss min prinsessa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback