tidig morgon

idag ringde väckarklockan 06.18

Då var ja faktiskt ganska pigg. La mig tidigt igår så det var inte alls så jobbigt att stiga upp. Tog på mig en tjock tröja och leggings under mysbyxorna. Sen på med mössa och vantar och sjal. Sen cyklade ja till sporthallen där jag mötte upp jennie.

Vi gick in och efter en del snurrande hittade vi rätt bassäng. Råkade dock hoppa (gick nerför en stege) i på fel sida så vi fick simma över hela bassängen för att komma rätt.

Sedan simmade vi där ett bra tag. Det var så himla skönt. Inte alls kallt. Alldeles lagom var det. Kan ju inte säga att ja är så himla duktig på att simma. Malin och jag skulle nog gjort mer än bara hållt oss i kanten på simlektionerna haha.

Efter en del simmande fram och tillbaka gick vi upp och sedan satt vi i bastun ett tag och myste.

60453-103


Sedan blev det piffing och sedan cyklade vi till skolan som ligger ungefär ett stenkast därifrån. vi hittade ett litet mysrum där vi åt vår frukost och sedan borstade vi tänderna haha.

Sedan var det lektion där jag förde protokoll över hur många gånger hon sa alltså och liksom. 35 stycken "asså" på 5 minuter. Var väldigt bra att göra det för ja lyssnade mycket mer uppmärksamt. Men det är ju helt otroligt.

Sedan stod vi och flamsade med chrisel ett tag. Hon hjälpte oss med kontaktpersoner nu när jennie o ja ska jobba med ätstörningar. De gissade att ja var 24..kändes bra haha. Är tydligen mogen för min ålder.

Sedan blev det en trip till bibblan för att låna massa massa böcker. 8 böcker blev det. ska bara hinna läsa alla med.

Det blev sedan en sväng till maxi efter satsumas och kaviar. Fick hjälpa en ny i kassan och vi såg när de sprang efter en snattare. Mycket dramatisk. Men de hann ifatt han. Kan han ha.

Nu är ja hemma o har precis ätit. Ska dricka mitt eftermiddagskaffe snart hehe.

Lisa ja och jennie ska nog ut o gå en höstpromenad senare. Sedan blir det träning för min del. Hoppas jag orkar lyfta armarna bara. Är ltie tung i axlarna efter simmningen.

Vad glad man blir när man ser att man "har fått" ett blogginlägg. Så hila vackert sweeti.

       
60453-54

Kommentarer
Postat av: jennie

gud vilken snygg bild ;P hahahahaha.. älskar dig med, massor!!

Postat av: emmy

Hej gumman! Du är förlåten för felstavningen, men gör inte om det! Hihi! Kommer bli spännande som bara den med Yoga imon, jag kan behöva bli lite vigare! Nu har jag pluggat klart för idag o ska slänga mig i soffan nu! Ses imon! Puss puss

2007-10-23 @ 19:32:22
Postat av: mamsen

....bra att du (ni) har kommit igång....men akta era kroppar och ta det lugnt i början. Det gör ingen nytta för kroppen om den blir chockad av för mycket träning i början. Den ska ökas successivt för att göra nytta.
Ett snabbt promenadpass på 40 minuter gör nytta.
Simning gör också nytta och förbränner. Styrketräning däremot förbränner inte speciellt mycket men bygger muskler. Däremot är motion på fastande mage INTE att rekommendera. Är direkt farligt och kan leda till att man kör sönder kroppen. Den har ingen näring att köra på då.
Jag kan styrka det med artikel om ni vill, skrivet av yrkesfolk som har ERFARENHET av detta (obs! ej enbart forskningsresultat) PoK M

2007-10-23 @ 19:47:33
Postat av: Jenny

Är det möjligtvis så att läraren heter Berit? haha.. vi har henne i AU2 nu och det är helt sjukt så många "asså" och "liksom" hon kläcker ur sig under en lektion.. näst intill omöjligt att slå faktiskt. vi har också räknat men kommer inte ihåg nåt antal såhär på rak arm.. kram på dej!

2007-10-26 @ 18:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback