blåbären,mamma och lilla jag

idag har jag gjort något som jag aldrig gjort och trodde nog knappast att jag ens skulle. Jag har dragit på mig gummistövlar och regnkläder för att plocka blåbär.

Jag och mamsen åkte iväg och började leta. Först hittade vi inga alls...eller jag hittade något som jag trodde var blåbär men harkel..det var det visst inte. De skulle man inte plocka sa min förståndiga mor.

Till slut hittade vi ett blåbärsparadis. Sedan var det bara att sätta igång och plocka. Efter två timmar var jag uttråkad och insåg att det skulle ta ett år att få ihop så mycket blåbär som jag hade tänkt mig.

När en bärfis satt sig på mig och en spindel kom ner i min spann så tröttnade jag på allvar. (ja jag är tjejig)

Mamma skrattade lite åt mig och det var kanske inte så konstigt. Jag och naturen klaffar kanske inte alltid.

Imorgon väntar en ny dag och jag hoppas att annica kanske har lite tid över till mig,



Ha! Det trodde ni inte va. Bildbevis!



Kommentarer
Postat av: jennie

hahaha verkligen inte ;)

2009-07-22 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback